Өртеніп, қайта тірілу

Кәсіпкерлердің cәтсіз оқиғалары

    поделиться
17-03-2022

 

Фото: «Pexels» - Andrea Piacquadio, Anete Lusina,

Сәтсіздікке төзімділік кейде сәттіліктен гөрі бизнесте сәттілікке жету үшін одан да маңызды болуы мүмкін. Ұлттық Кәсіпкерлер палатасымен бірге біз сәтсіздікке ұшыраған кәсіпкерлердің бірнеше оқиғаларын жинадық.

Қазақстандық Екатерина Макарова өзінің кәсіпкерлік қызметін 18 жасында тәжірибесі, ақшасы және бизнесті жүргізу туралы білімі болмасада , косметика сатудан өз ісін бастады. Оның 12 стартапы болды. Әйел өзін сауда, қызмет көрсету, жарнама бизнесі саласында сынап көрді. 18 жыл ішінде оның бизнесі құлап, тізесінен 7 рет тұрды. Осы уақыт ішінде ол бизнес-әдебиеттерді оқыды, қызметкерлерді басқаруды үйренді, дәрістер, семинарлар мен бизнес-тренингтерге қатысты. Макарова бірнеше жыл бұрын асыл тұқымды қояндарды өсіруді бастады.

«Қазір менің тікелей бәсекелестерім жоқ. Басынан бастап мен мұны ескердім, өйткені бос емес салаларға сығылудың мағынасы жоқ екенін түсіндім, сіз қалада жоқ немесе өте аз нәрсені жасауыңыз керек», – дейді Макарова.

Оның айтуынша, егер бизнес сәтсіз болса, онда бұл өмірдің соңы емес.

Жұмыс тәжірибесін жинаңыз, бәсекелестеріңіздің немесе бастықтарыңыздың қалай жұмыс істейтініне назар аударыңыз. Олардың қателері мен артықшылықтарын жазып жүріңіз. Бизнес әдебиеттерін көбірек оқып, қаржылық сауаттылығыңызды арттырыңыз», - деп кеңес береді Екатерина Макарова.

Кәсіпкер Тәңірберген Есполов мамандығы бойынша-инженер-құрылысшы. Қазақ бас сәулет-құрылыс академиясын бітіргеннен кейін Нұр-Сұлтан және Шымкент қалаларында орналасқан банктерде менеджер болып жұмыс істеді. Шамамен бес жыл бұрын өз бизнесімді ашуға шешім қабылдадым – қалтамда 100 мың теңге болатын жүк тасымалдаумен айналыса бастадым. Бірақ іс өтпеді және сәтсіз аяқталды.

Әрі қарай өз мамандығы бойынша жылжуды шештім – үй-жайларды жөндеумен айналыса бастадым. «Пәтерлерді, үйлер мен кеңселерді жөндеу кезінде мен ротангадан жасалып өрілген жиһаз халық арасында сұранысқа ие екенін байқадым. Бұл перспективалы сала деп ойладым. Бізде мұндай жиһаз шығарылмайтынын білген соң, оны өндірумен айналысуды ұйғардым», – дейді Тәңірберген.

Ол кәсіпкерлер палатасында «Бизнес-Кеңесші»  бағдарламасы бойынша оқып, оған болашақ бизнес-жоба үшін бизнес-жоспар құруға көмектесті. Содан кейін Есполов жастар жобалары байқауына қатысып, үш миллион теңге грантын жеңіп алды. Осы ақшаға полипропилен түйіршіктерінен пластик жаңқаларын үрлейтін экструдер жабдығын, дәнекерлеу және бояу аппараттарын сатып алды. Бірақ ең маңызды «ингредиент» жасанды ротан болды. Жергілікті жиһаздың алғашқы сатып алушысы Шымкенттің жаңа «World Сlass» фитнес-орталығы болды, ол үшін ол 13 шезлонг пен 8 кофе үстелін жасады. Қазір оның фабрикасында өндірістің толық циклі жолға қойылған: жасанды ротанг дайындаудан бастап дайын жиһазға дейін және оның компаниясы халықаралық деңгейге шығуға дайын.

«Кәсіпкерліктің 2-3 жылы ішінде мен мынаны түсіндім: бірінші – бизнесті қаржылық салымдарсыз жақсы бастауға болады, екінші – бизнесте табандылық қажет, үшінші – бизнестегі кез келген сәтсіздіктер – үмітсіздікке себеп емес. Менің жағдайымда сәтсіздік мені жақсы көретін және дамытатын бизнеске алып келді», - деді ол.

«Каравай» фаст-фуд асханалары желісінің иесі Адхам Умаров өз бизнесін банкке жалғыз көлік салуға тура келді деп бастады. Қазір бұл миллиондаған пайда әкеледі.

«15 жылдан астам уақыт бұрын, әйелім екеуміз тағы да банкротқа ұшырап, жалақыға жұмысқа бардық: ол мектепке, ал мен – "Тассай" фирмасына жүк тиеуші болып жұмысқа тұрдық. Біраз уақыттан кейін әйелім мектепте нашар тамақтандырылғанын айтып, мектепке қарама – қарсы кондитерлік дүкен ашу идеясын ұсынды. Ол мені 400 мың теңгеге несие алуға мәжбүр етті, біз үй-жайды жалға алдық, өзіміз жөндеу жасадық, жабдықтар сатып алдық және кондитерлік дүкен аштық. Екі жыл ішінде біз ақша таба алмадық, тіпті несиені төлей алмадық. Қателіктерді зерттегеннен кейін біз басқа жерде асхана аштық. Іс алға басты. Түнгі сағатқа дейін жұмыс істедік. Ақша таба бастадық. Осыдан кейін біз жыл сайын бір қоғамдық тамақтану орнын аштық», – дейді кәсіпкер.

Оның айтуынша, табысты бизнесмендер өз өмірінде үш реттен артық банкротқа ұшырайды деген статистика бар. Сондықтан құлаудан қорқудың қажеті жоқ. Сұрақ қою керек: Өзіме лайықты іспен айналысамын ба, әлде мен не істеп жатқанымды жақсы көремін бе?

Сәтсіздіктің пайдасы неде?

Жақсы сабақ

Тек теоретиктер ақылды басқа адамдардың қателіктерінен, ал ақымақ өз қателіктерінен үйренеді деп айта алады. Бірақ адам өзінің сәтсіздіктерін мәңгі есте сақтайды. Басқалардың қателіктері-бұл теория, ал өз қателіктері — әрқашан тәжірибе.

Сторителлинг қолдану

Сторителлинг – өмірде болған оқиғалар арқылы қажетті ақпаратты барынша жеткізуге мүмкіндік беретін танымал маркетингтік әдіс. Жақсы айтылған оқиға бизнестің әртүрлі салаларында көмектесе алады мысалы: жалдауда, сату және PRда.

Брендке көбірек көңіл бөлу

Сәтсіздіктер туралы әңгімелер сәтті сәттілік туралы әңгімелерден гөрі үлкен қызығушылықпен қабылданады. Қиындықты жеңу туралы әңгімелер, қатені қалай түзеткені және баяндаушыға не үйреткені туралы әңгімелер одан да көп қызығущылық тудырады. Нашар PR да PR болып есептеледі.

Қателіктер ойландырады

Адам үшін бәрі жақсы болса, бір жерде еңбектің арқасында, бір жерде сәттіліктің арқасында тәж төбеге тиіп, оны абыроймен кию ыңғайсыз болады. Қателіктер өзіңізге және әлемге аспан жаратылысының емес, қарапайым адамның көзімен қарауға және әріптестеріңізге, бағыныштыларыңызға, тіпті бәсекелестеріңізге жақындауға мүмкіндік береді.

Бұл баяндама Америка халқының көмегі арқасында Америка Құрама Штаттарының Халықаралық даму агенттігінің (USAID) қаржысымен Internews ұйымы іске асыратын "Орталық Азияның MediaCAMP бағдарламасы" аясында дайындалды. MyBusiness.kz ақпараттың мазмұнына тікелей жауапты және ол ақпарат USAID-тың немесе Америка Құрама Штаттары үкіметінің немесе Internews пікіріне сай келмеуі мүмкін. USAID әлемдік жетекші халықаралық даму агенттігі және тұрақты дамуға қол жеткізу катализаторы болып табылады. USAID АҚШ ұлттық қауіпсіздігін қамтамасыз ету және экономикалық өркендеуді арттыру бойынша жұмыс атқарады, америкалықтардың жомартығын көрсетеді әрі тұрақты дамуға үлес қосады.

КОММЕНТАРИИ
0
ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ
Жалғыздық - cұмдық емес
14-03-2022–

Неліктен кәсіпкер үшін өзіңе үңілу маңызды

Мақсатты аудиторияңызды қалай дұрыс анықтауға және сақтауға болады?
04-03-2022–

Мақсатты аудитория: оны қалай анықтауға болады және онымен қалай жұмыс істеу керек

Көз –қорқақ, қол -батыр
03-03-2022–

Әлде профессионалды тауып, оған барлық істерді берген дұрыс па?

Өзіңізді қалай жариялау керек
02-03-2022–

Жеке брендті дамыту стратегиясы

Немен айналысуға болады?
01-03-2022–

Топ-10 қызық бизнес-идеялар

Мақсатты көрмей, кедергілерді көремін
18-02-2022–

Мақсатқа жетуді және берілмеуді қалай үйренуге болады

Подписаться на рассылку
Подписывайтесь на рассылку свежих материалов от нашего сайта и будьте знакомы с интересными людьми нашей страны, а также полезными рекомендациями и лайфхаками!