Мақсатты аудитория: оны қалай анықтауға болады және онымен қалай жұмыс істеу керек
Өніміңізді немесе қызметіңізді кімге сататыныңызды түсінбейінше табысты бизнес құру мүмкін емес. Сондықтан әрбір кәсіпкер өзінің мақсатты аудиториясын (МА) анықтауы қажет. Бұл сіздің өніміңізге немесе қызметіңізге қызығушылық танытатын адамдар, яғни сіздің әлеуетті сатып алушылар. MyBusiness.kz мақсатты аудиторияңызды қалай дұрыс анықтау керектігін анықтады.
Мақсатты аудитория (немесе мақсатты топ) – бұл ұсынысқа қызығушылық танытатын және белгілі бір өнім немесе қызметке тапсырыс беретін адамдар тобы.
Маркетингтегі мақсатты аудиторияның басты құндылығы – таңдалған топ өкілдерінің белгілі бір өнімді сатып алғысы келетіндігі.
#Мақсатты аудиторияны қалай анықтауға болады
Мақсатты аудиториямен жұмысты бастамас бұрын оның кім екенін анықтап алған жөн, дейді PR Power агенттігінің директоры және лайфстайл (өмір сүру стилі бойынша блогер) Сауле Серғазинова. Маман мақсатты аудиторияны келесі белгілер бойынша анықтауға болатынын айтады:
«Одан кейін осы нүктелердің барлығын кесте немесе ақыл картасы (менталды карта) түрінде бояу керек. Қазір әлеуметтік желілер мақсатты жарнама және басқа да құралдардың көмегімен кәсіпкердің мақсатты аудиториясын анықтауға көмектеседі», - деп қосты Сауле Серғазинова.
Мақсатты аудиторияңызды анықтаудың тағы бір жолы.
Өзіңізге W (What) (Қандай) әрпінен басталатын бес сұрақ қою керек: Қандай (тауар түрі), Кім (кім сатып алады), Неліктен (сатып алуға деген мотивация), Қашан (сатып алу шарттары), Қайда (сатып алу орны).
#Бұл маған не береді
Сауле Серғазинованың айтуынша, мақсатты аудиторияны дұрыс анықтасаңыз, табысыңызды арттырып қана қоймай, болашақта бюджетті үнемдеуге болады. Өйткені, өте көп ақша босқа кетеді және күтілетін нәтиже бермейді. Мақсатты аудиторияны анықтағаннан кейін сіз әлдеқайда табысыңыз артады, өйткені сіздің табысыңыз тікелей клиентіңіздің мәселелерін және оларды шешудің тиімді жолдарын білуге байланысты.
#Мақсатты аудиторияны қалай сақтауға болады
Мақсатты аудиторияңызды жоғалтпау және сақтап қалу үшін сіз өзіңіз көрсеткен мазмұнмен дұрыс жұмыс істеуіңіз керек. Стратегияны дұрыс құру, жеке тақырыптарды әзірлеу және мазмұнды әртараптандыру қажет.
«Қазір барлық ленталар толы, сондықтан күніне 10 пост пен 50 оқиға жарияламау керек. Мен бұл мақсатты аудиторияны сыйламау, атап айтқанда олардың уақыты мен ресурстарына деген құрметсіздік деп есептеймін. Айтылмаған ереже бар - күніне 30 оқиғадан көп емес. Өте сапалы, монтаждалған, ойластырылған, дәл контент жасаған дұрыс», - деп қорытындылады Серғазинова.
Егер Сіздің бизнесіңіз алғашқы жемісін бере бастаған болса, өз клиенттеріңізге назар аударыңыз. Неліктен олар сізден сатып алады және сізге ең көп пайда әкелетін кім? Жалпы, олардың арасында қандай ортақ нәрсені байқадыңыз?
Клиенттік базаның сипаттамаларын жақсы зерттеу үшін сізге алғашқы зерттеу жүргізу қажет. Бұл сізге объективті деректерді тікелей сіздің өніміңізге қызығушылық танытатын адамдардан алуға көмектеседі.
«Неге» екенін білуге тырысыңыз. Неліктен клиент сізді таңдады және неге ол сіздің өніміңізді жиі пайдаланады немесе керісінше сирек пайдаланады? Сіздің өніміңіз тұтынушының өмір салтына неліктен сәйкес келеді және қалай мәселені шешуге көмектеседі?
Егер сізде әлі клиенттік база болмаса, бұл ойды пайда болғанға дейін кейінге қалдырыңыз. Алғашқы сатып алушыларды алғаннан кейін сауалнама жүргізуді ұмытпаңыз.
#Неге тұтынушыларды зерттеу керек?
Мақсатты аудиторияңызды білу сіз ойлағаннан да маңызды. Барлығы сіздің әлеуетті тұтынушыңыз деп қателеспеңіз. Оның орнына сіздің өніміңізді немесе қызметіңізді ғана емес, сонымен қатар сатып алу үшін қаражат пен мотивацияға ие болатын нақты адамдар үшін тарылтыңыз.
Клиенттеріңізді зерттеңіз және біліңіз, олармен блог және әлеуметтік желілер арқылы байланысыңыз. Мазмұныңызды қонақ жазбаларs арқылы тексеріңіз. Әдістерді өзгертіңіз және әдістеме бизнесіңіз үшін қалай жақсы жұмыс істейтінін көріңіз.
Мақсатты аудиторияңыз туралы неғұрлым көп ақпарат жинасаңыз, оларға соғұрлым жақсы қызмет көрсете аласыз.
Сіздің идеалды клиенттеріңіз туралы мәліметтерді үнемі жаңартуды ұмытпаңыз. Адамдардың қалауы уақыт өте өзгереді. Идеалды клиенттің портреті де өзгеруі мүмкін.
Бұл баяндама Америка халқының көмегі арқасында Америка Құрама Штаттарының Халықаралық даму агенттігінің (USAID) қаржысымен Internews ұйымы іске асыратын "Орталық Азияның MediaCAMP бағдарламасы" аясында дайындалды. MyBusiness.kz ақпараттың мазмұнына тікелей жауапты және ол ақпарат USAID-тың немесе Америка Құрама Штаттары үкіметінің немесе Internews пікіріне сай келмеуі мүмкін. USAID әлемдік жетекші халықаралық даму агенттігі және тұрақты дамуға қол жеткізу катализаторы болып табылады. USAID АҚШ ұлттық қауіпсіздігін қамтамасыз ету және экономикалық өркендеуді арттыру бойынша жұмыс атқарады, америкалықтардың жомартығын көрсетеді әрі тұрақты дамуға үлес қосады.
Сіздің бизнесіңіз өздігінен жұмыс істейтіндей етіп жүйелі түрде қалай жасауға болады
PR-дың негізгі міндеті қандай және ол мемлекеттік қызметке не үшін қажет?