«Автопилотты» қалай қосуға болады?

Сіздің бизнесіңіз өздігінен жұмыс істейтіндей етіп жүйелі түрде қалай жасауға болады

    поделиться
11-02-2022

 

Фото «Pexels»: cottonbro, Anete Lusina, Karolina Grabowska

Көбінесе, бизнесте тұрақты өсу үшін басқару схемасы және тапсырмаларды нақты орындау жетіспейді. Жүйелік бизнес дегеніміз не және ол не үшін қажет, Кәсіпкерлік қызметті қалай жүйелі ету керек? MyBusiness.kz ең пайдалы кеңестер мен лайфхактарды жинады.

#Жүйелік бизнес дегеніміз не

Жүйелік бизнес иесі жоқ бизнес емес. Бұл иесінің әрбір беріліс механизмін өзі айналдыруы міндетті емес бизнес. Бұл бірқатар құралдар мен технологияларды пайдалана отырып, қызметкерлер мен бөлімшелердің тиімділігін ондаған есе арттыратын, соның нәтижесінде өнімділік пен кірісті арттыратын бизнес, - дейді басқару консалтинг агенттігінің маманы Олег Дубовой.

Жүйелік бизнес, Олег Дубовойдың айтуынша:

• меншік иесі компанияны күнделікті басқаруға қатыспайды;

• 2-5 негізгі менеджер болмаған кезде компания ұзақ уақыт сенімді жұмыс істейді;

• форс-мажорлық және стандартты емес жағдайларды 1 қызметкер бекітусіз тез шешеді;

• компанияда «ауыстырылмайтын қызметкерлер» жоқ;

• барлық бизнес-процестер оңай қайталанатындай жұмыстың қарапайым әдістерінен тұрады;

•әр қызметкер өз міндетін ғана емес, сонымен қатар «көршінің», ең бастысы – бастықтың міндетін біледі және түсінеді.

Компанияда «ауыстырылмайтын қызметкерлер» жоқ

#Бизнеске жүйелер не үшін қажет

Бизнестегі жүйе жұмыстың реттілігін, дұрыс және жылдам орындалуын қамтамасыз етеді. Жасыратыны жоқ, бизнес, ең алдымен, адамдар. Бұл жүйені құру үшін тапсырмаларды орындайтын адамдарды басқарып, олардың жұмысты дәйекті түрде орындап, тұрақты нәтиже беретініне көз жеткізу керек дегенді білдіреді, - дейді Evolution Management иесі Евгений Фролов.

Өйткені, ішкі бизнес-процестер нашар конфигурацияланса, бизнестің табыстылығы төмен болады.

Фроловтың пікірінше, жүйелілік барлық негізгі функцияларды, міндеттер мен байланыстарды сипаттап, қызметкерлер оларды түсінгенде пайда болады. Жұмыс ережелері сипатталғанда және қызметкерлер оларды ұстанған кезде жүйелік бизнес жасалынады: әр процестің өз функциялары бар.

#Жүйелік бизнес құру үшін не қажет

Кез келген бизнес-жүйе iTeam консалтингтік компаниясының блогында айтылғандай, 4 негізгі элементті қамтиды.

Стратегия

Тиімді бизнес жүйесін құру үшін ең алдымен стратегия қажет, яғни бизнес жүйесі стратегиядан құрылуы керек, керісінше емес. Бұл төрт негізгі бағыт бойынша бизнесті ұйымдастыруды жақсартуға көмектеседі:

• бәсекелестік артықшылықтар;

• ұйымдық өзгерістер;

• қаржылық оңтайландыру;

• операциялық жақсартулар.

Технологиялар

Технология қолда бар ресурстарды (кіру нүктесін) қолайлы нәтижеге (шығу нүктесін) түрлендіреді, яғни мақсат пен міндеттерге жетуге ықпал етеді.

Технологиялар ұйымның сыртқы және ішкі ортасының факторларын, сондай-ақ қолда бар ресурстарды ескеруі керек, егер олар өзгерсе, максималды тиімділікке қол жеткізу үшін оларды қайта қарау (түзету) қажет.

Қызметкерлер

Ұйымның персоналы бизнес жүйесінің технологияларын іске асырады, сондықтан тиісті біліктілік деңгейі бар кадрларды сауатты іріктеу ғана емес, сонымен қатар қызметкерлермен тиісті жұмыс жүргізу өте маңызды. Атап айтқанда, жеке мақсаттар мен міндеттер жариялануы керек, тиісті брифинг өткізілуі керек және т.б.

Басқару

Басқару бизнес-жүйе деңгейінде технологиялардың дұрыс жұмыс істеуін қамтамасыз етуге арналған. Басқару келесі функцияларды орындайды:

• жоспарлау;

• ұйымдастыру;

• үйлестіру;

• мотивация;

• бақылау.

Ұйымда сауатты басқару үшін қызметтің негізгі көрсеткіштерінің жүйесі құрылуы керек, еңбекті ынталандырудың тиісті жүйесі бекітіліп, енгізілу керек және т.б.

#Бизнесіңізді ұйымдастыруға көмектесетін негізгі қадамдар.

B-minds.ru кеңесшісі Александр Великолуг нәтижеге жету үшін кез келген бизнесті қалай жүйелеуге болатынын айтты.

1. Бизнесіңізге сырттан қараңыз. Бұған құрал – бизнес моделі ықпал етеді. Бұл бір парақтағы бизнестің суретін қамтитын және келесі егжей-тегжейлі элементтерден тұратын «негіз» болып табылады: тұтынушылар (сіз кімге өніміңізді немесе қызметіңізді сатасыз немесе сатқыңыз келеді), құндылықтар клиент сатып алғаннан кейін қандай нәтиже алады), байланыс арналары (тұтынушыларды қалай тартасыз), қарым-қатынас (сату процесін қалай ұйымдастырасыз), кіріс (сіз не арқылы табыс табасыз және қалай көбірек  табыс табуға болады), өнім (өнім немесе қызметтің құрамдас бөліктері) , ресурстар (сізге өнімді немесе қызметті сату үшін не қажет), серіктестер (құру және сату процесінде сізге көмектесетін адамдар немесе компаниялар), шығындар.

2. Содан кейін функционалдылықты анықтау керек. Қызметкерлерді жалдау мен сатудан бастап, тұтынушылардың кері байланысына дейін дәл қазір сіздің бизнесіңізде орындалатын барлық функцияларды қағазға жазып алу керек. Осыдан кейін, ең басынан бастап не жасалғанын және клиентпен өзара әрекеттесудің әрбір келесі қадамында не жасалғанын дұрыс ретпен қайта жазыңыз және соңғы нәтижеге дейін жобамен жұмыс істеңіз.

3. Өнімді анықтаңыз. Әрбір функцияның орындалуы нәтижесінде қандай да бір нәтиже, өнім алынуы керек. Нәтиже қандай болуы керек екенін барынша анық және қарапайым жазу керек. Бұл нәтижелер бағаланатын көрсеткіштердің негізін құрайды. Қағаз парағында әрбір мүмкіндіктің жанына белгілі бір өнімді жазыңыз.

4. Кім жауапты екенін анықтаңыз. Әрбір функцияның орындалуына және нәтижеге біреу жауап беруі керек. Сіздің компанияңыздың қызметкерлері нақты не істеу керектігін және қандай нәтижеге жету керектігін түсінуі керек. Сіз тапсырмаларды орындамағаныңыз үшін кімнен сұрау керектігін білуіңіз керек.

5. Өлшейтін көрсеткіштерді анықтаңыз. Міндетті түрде сандармен. Маркетинг үшін – қолданбалар санындағы көрсеткіштер. Қаржы болса – материалдық активтерде. Жұмысқа қабылдау тиімділігін сұхбаттасулар саны мен тағылымдамадан немесе сынақ кезеңінен өткен қызметкерлермен өлшеуге болады.

6. Басқаруды орнатыңыз. Барлық есептердің бір жерде болуы маңызды және нақты уақыт режимінде нақты тапсырма, клиент, жеткізуші және басқа маркерлердің орындалу барысын бақылай аласыз. Бұл Google электрондық кестелері, crm жүйесі немесе тапсырмалар менеджері болуы мүмкін.

Бұл баяндама Америка халқының көмегі арқасында Америка Құрама Штаттарының Халықаралық даму агенттігінің (USAID) қаржысымен Internews ұйымы іске асыратын "Орталық Азияның MediaCAMP бағдарламасы" аясында дайындалды. MyBusiness.kz ақпараттың мазмұнына тікелей жауапты және ол ақпарат USAID-тың немесе Америка Құрама Штаттары үкіметінің немесе Internews пікіріне сай келмеуі мүмкін. USAID әлемдік жетекші халықаралық даму агенттігі және тұрақты дамуға қол жеткізу катализаторы болып табылады. USAID АҚШ ұлттық қауіпсіздігін қамтамасыз ету және экономикалық өркендеуді арттыру бойынша жұмыс атқарады, америкалықтардың жомартығын көрсетеді әрі тұрақты дамуға үлес қосады.

КОММЕНТАРИИ
0
ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ
PR тек бизнеске қажет деп ойлайсыз ба?

PR-дың негізгі міндеті қандай және ол  мемлекеттік қызметке не үшін қажет?

Кәсіпкердің пайдалы әдеттері: олар қажет пе?

Әдеттер табысқа жетуге қалай көмектеседі және кәсіпкерге қажет пе

Біз уақытты басқарамыз ба немесе уақыт бізді басқарады ма?

Егер сіз үнемі еш нәрсеге үлгермейтін болсаңыз, онда жоспарлау жайында ойланған дұрыс

Лаура Тлепина: «Болашақ мамандығымды газет оқып отырып тапқанмын»

Ақпарат заманы еңбек нарығында тағы бір мамандықты қалыптастырды

Азамат Оразбек: «Спорт - менің екінші өмірім»

Біздің қоғам он екі мүшесінің бірінде кінәрат бар адамға «мүмкіндігі шектеулі» деген шаблон таңуға асығады

Ертай Сәрсенов: «Жігітке жеті өнерде аз»

Шеберлікті басты кәсібі қылып отырған Ертай әшекей бұйымдарды таңдауда неге мән беру керектігі туралы бөлісті

Подписаться на рассылку
Подписывайтесь на рассылку свежих материалов от нашего сайта и будьте знакомы с интересными людьми нашей страны, а также полезными рекомендациями и лайфхаками!