Егер қозғалтқышты ұшу барысында өшірсеңіз, ұшақ құлап қалады

Сәтті бизнесті жарнамалауды тоқтатсаңыз, дәл солай болады

    поделиться
25-03-2022

 

Фото: «Pexels»

Бизнеске жарнаманың пайдасы, оны қалай дұрыс жасау керек және Қазақстанда бизнеске арналған жарнама саласында қандай мәселелер бар. Бұл туралы MyBusiness.kz-ке коммуникация стратегі Әділ Махмед айтып берді.

#Жарнаманың бизнеске пайдасы

Жарнама - бұл бизнестің қозғалтқышы. Компания қызметкерлерге қаншама ақша бөлмесе де, сатудың әртүрлі мақсаттарын қалай да дамытпаса да, жарнамасыз өнімді әртараптандыру, оның сыртқы түрін, бәсекелестердің ұқсас өнімдерінен айырмашылығын көрсету мүмкін емес болады. Жарнама әрқашан өнімді сатуға көмектесетін бизнестің ажырамас бөлігі болып табылады.

Жарнамасыз бизнес қозғалмайды

«Әрине, сіз ашқан аяқ киім дүкені көшедегі органикалық трафик арқылы сатылым болуы мүмкін. Бірақ жарнамасыз, жаңа аудиторияны тартпайынша, қосымша трафик болмайды, содан кейін сіздің бизнесіңіз, мысалы, үш жылдан кейін жабылуы мүмкін», - деді Әділ Махмед.

#Қалай дұрыс жарнама жасау керек

Жарнама жасау үшін ең алдымен бизнес қызметті бағалау, тауар мен оның артықшылықтарын түсіну керек. Содан кейін, мақсатты аудитория таңдалады және оны жақсы талдап, оның барлық тілектерін түсіну керек.

«Инсайт деген ұғым бар, яғни бұл мақсатты аудиторияның өмір сүретін азабы. Соны зерттеп, соның негізінде жарнама құру керек. Өкінішке орай, «менің өнімім өте керемет, сондықтан мен оны осылай жайғастырамын» ұсталым жұмыс істемейді. Біз мақсатты аудиторияға қол жеткізуіміз керек, өйткені олар болашақта тауар сатып алатын тұтынушылар», - деді Махмед.

#Бизнесті жарнамалауға арналған заманауи құралдар

Мақсатты аудиториядан негізделу және сіздің бизнесіңіз үшін ең тиімдісін таңдау өте маңызды.

«Егер бұл, мысалы, шағын бизнес – кафе болса, онда біз мұнда көп мөлшерде адамдарға жарнама жасай алмаймыз, сыртқы жарнама немесе радио сияқты үлкен құралдарды пайдалана алмаймыз. Қалай болғанда да, бұл айналадағы жергілікті аудиторияның нысанасы болады», - деп түсіндірді сарапшы.

Қазіргі сұранысқа ие негізгі құралдардың бірі - Digital

Әлеуметтік желілердегі мақсатты жарнама ғана емес, сонымен қатар мақсат қойылған кезде және әрбір клиенттің келу шығындары бақыланатын маркетингтегі перфоманс.

«Бұл жарнаманы әлеуметтік желілер мен іздеу желілері арқылы дамытуға болады. Бұл кез келген компания жасауы тиіс ең үлкен инвестиция», - деді Әділ Махмед.

Классикалық құралдарды айтсақ, Қазақстан Республикасының нарығын алатын болсақ, онда «сыртқы» жарнама бәрібір жоғарғы орында.

«Бірақ бұл жерде сіз бір нәрсені қаншалықты жаппай көпшілікке насихаттау керектігін түсінуіңіз керек. Сыртқы жарнамада жаңа өнімді немесе бір қызметті дамыту өте қиын. Бұл, әдетте, негізгі брендті жылжытумен айналысатын әңгіме болып табылады. Жарнаманың екі түрі бар: бір компанияның бренді және бөлек қызмет көрсету, бірақ олар бөлек жарнамаланады», – дейді Әділ Махмед.

Радио Қазақстанда әлі де сұранысқа ие

Бірақ, оның пікірінше, бұл ең тиімді әдіс емес.

«Біз мақсатты аудиторияға негізделуіміз керек, себебі қазір музыкалық ағындық қызметтер мен көлікте AUX болуы толық және ауқымды жарнамаға мүмкіндік бермейді, себебі адамдар өздері қалаған музыканы тыңдайды», - деп айтады Махмед.

Сонымен қатар, шығарылым баспалары, брошюралар, кіреберіс жарнамалары және т.б. сияқты жарнамалық құралдар бар. Бұл кейбір қызметтер үшін жұмыс құралы.

Қазақстандағы жарнама нарығы соншалықты үлкен емес

«Бізде Алматы мен Нұр-Сұлтанда өте жақсы дами алатын республикалық компаниялар бар, бірақ аймақтарға кіре алмайды, өйткені жарнама құралдары әлдеқайда аз. Олардың әрқайсысы сіз жұмыс істейтін мақсатты аудиториямен байланысты, оған негізделу керек. Әмбебап тәсіл жоқ», –деп Әділ Махмед атап айтты.

#Қазақстандағы бизнес-жарнама саласындағы мәселелер

Біріншісі – теледидарға орналастырудың аса көтерілген бағасы. Бұл ең үлкен құралдардың бірі. YouTube сияқты тиімді емес. Мұнда сарапшы болашақта шығындарды азайту үшін арналармен тікелей жұмыс істеуді ұсынады.

Цифрлық саланы дамыту. Ол өсіп келеді және әлеуметтік желілердің ықпалы артады және жарнаманың тамаша құралы болып қала береді.

Шығындардан басқа, тікелей проблемалар, компаниялардың өздері. Көбінесе жарнаманы компанияларда өздері қалай көргісі келсе, солай жасайды. Компания олар жасаған бұл көзқарас олар үшін ең жақсы шешім деп санайды. Және мақсатты аудиторияға назар аудармайды.

Жарнамаға ақша жұмсайтын компаниялар аз

«Бұл нарықтағы үлкен қиындық, өйткені бізде сапалы контент өте аз. Әлеуметтік желідегі бейнеконтент сапасыз және компаниялар ақша бөлгісі келмейді. Олар перфоманс маркетинг оның клиентін әкелетін сурет және бұл жеткілікті деп санайды», - деп айтады Әділ Махмед.

Бұл мәселені шешу үшін мақсатты аудиторияны іздеп, инсайттар ойлап тауып, тұтынушы қалаған жарнаманы жасау керек.

Сарапшы Қазақстанда әртараптандыру онша күшті емес екендігін және жарнамалық баннерлер бір-біріне ұқсайтынын айтып өтті. Оның ойынша, кәсіпкерлерге шығармашылықпен жұмыс істеу, жаңа нәрселерді үйрену, зерттеу қажет. Шығармашылық «сөрелерде» өзіңізді жақсы көрсету және ерекшелеудің негізі болып қала береді.

Бұл баяндама Америка халқының көмегі арқасында Америка Құрама Штаттарының Халықаралық даму агенттігінің (USAID) қаржысымен Internews ұйымы іске асыратын "Орталық Азияның MediaCAMP бағдарламасы" аясында дайындалды. MyBusiness.kz ақпараттың мазмұнына тікелей жауапты және ол ақпарат USAID-тың немесе Америка Құрама Штаттары үкіметінің немесе Internews пікіріне сай келмеуі мүмкін. USAID әлемдік жетекші халықаралық даму агенттігі және тұрақты дамуға қол жеткізу катализаторы болып табылады. USAID АҚШ ұлттық қауіпсіздігін қамтамасыз ету және экономикалық өркендеуді арттыру бойынша жұмыс атқарады, америкалықтардың жомартығын көрсетеді әрі тұрақты дамуға үлес қосады.

КОММЕНТАРИИ
0
ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ
Пандемия кезіндегі және одан кейінгі бизнес
24-03-2022–

Проблемаларды қалай шешуге болады?

Қарлығаш Нұғыманова: «Жергілікті жердегі ұрлық сіздің бизнесіңізді қалай бұзуы мүмкін?»
18-03-2022–

Неліктен кәсіпкерлер өз командасынан алаяқтарды жазаламайды?

Өртеніп, қайта тірілу
17-03-2022–

Кәсіпкерлердің cәтсіз оқиғалары

Жалғыздық - cұмдық емес
14-03-2022–

Неліктен кәсіпкер үшін өзіңе үңілу маңызды

Мақсатты аудиторияңызды қалай дұрыс анықтауға және сақтауға болады?
04-03-2022–

Мақсатты аудитория: оны қалай анықтауға болады және онымен қалай жұмыс істеу керек

Көз –қорқақ, қол -батыр
03-03-2022–

Әлде профессионалды тауып, оған барлық істерді берген дұрыс па?

Подписаться на рассылку
Подписывайтесь на рассылку свежих материалов от нашего сайта и будьте знакомы с интересными людьми нашей страны, а также полезными рекомендациями и лайфхаками!